ΓΕΩΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)

          

8ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2ο ΣΤΑΔΙΟ)                                       ΡΟΛΟΙ:   

Στόχος:     
ü  Να εξασκηθούν οι μαθητές στη δημιουργία παρουσιάσεων.
ü  Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να συλλέξουν  δεδομένα και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της
έρευνας τους.
ü  Να παράγουν ένα μουσικό έργο το οποίο θα επιλέξουν.

Α)  Αφού επεξεργαστείτε το υλικό που έχετε συγκεντρώσει, δημιουργείστε  μια παρουσίαση PowerPoint (περίπου 15 διαφάνειες) με όλα τα στάδια της ερευνητικής σας διαδικασίας. Θα οργανώσετε όλα τα στοιχεία που έχετε συγκεντρώσει κατά τη διάρκεια και των δύο τετραμήνων  σε μια ενιαία παρουσίαση ,  ενσωματώνοντας τα τεχνήματα και όλο το υλικό (μουσική ,  κείμενα ,φωτογραφίες, γραφήματα, αφίσες) που έχετε δημιουργήσει μέχρι τώρα (διαθέσιμος χρόνος 120΄)

Β) Επιλέγουμε τραγούδια ή και ηχητικά αποσπάσματα, που θα χρησιμοποιήσουμε για μουσική επένδυση της παρουσίασης μας . Εξετάζουμε τη δυνατότητα της απόδοσης από τα μέλη της ομάδας μας (διαθέσιμος χρόνος 10΄-30΄)

Γ)Παρουσιάστε το PowerPoint  στις υπόλοιπες ομάδες (διαθέσιμος χρόνος )


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

1η διαφάνεια:  θέμα ερευνητικής εργασίας- μέλη ομάδας
2η διαφάνεια:  ερωτήματα- προβληματισμός
3η διαφάνεια:  πορεία ερευνητικής εργασίας-  χρονική διάρκεια
4η διαφάνεια:  εννοιολογικός χάρτης
5η – 8η διαφάνεια:  πληροφορίες – φωτογραφικό υλικό (βιβλιογραφική έρευνα)
9η διαφάνεια:  κατασκευή ημερολογίων
10η – 14η διαφάνεια:  έρευνα δημοσκόπησης β΄ τετραμήνου
15η διαφάνεια:  αξιολόγηση – κριτική αποτίμηση (θετικά και αρνητικά στοιχεία)





7ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ                                        ΡΟΛΟΙ:             
Στόχος:
ü  Να εφαρμόσουν οι μαθητές τη τεχνική οργάνωσης ενός ερωτηματολογίου.
ü  Να εξασκηθούν στη χρήση των  πινάκων για την επεξεργασία των αποτελεσμάτων και τη σχεδίαση γραφημάτων.
ü  Να αναπτύξουν προβληματισμούς και νοήματα μέσα από δημόσια συζήτηση.
ü  Να εξασκηθούν στην παραγωγή τεκμηριωμένων κειμένων με στόχο την κριτική παρουσίαση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Α) Βασιζόμενοι στο υποερώτημα που έχει αναλάβει η ομάδα σας, δημιουργείστε ένα ερωτηματολόγιο για να ελέγξετε τις  :
  • ·         ΓΝΩΣΕΙΣ: Τι γνωρίζουν σχετικά με το θέμα;
  • ·         ΓΝΩΜΕΣ: Τι γνώμη έχουν γι’ αυτό;
  • ·         ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ: Τι πιστεύουν;
  • ·         ΑΞΙΕΣ: Τι εκτιμούν πιο πολύ;
  • ·         ΣΤΑΣΕΙΣ: Τι θα έκαναν;
  • ·         ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ: Τι κάνουν;
των ατόμων που συμμετέχουν στην έρευνα ( μαθητές – μαθήτριες  - γονείς – εκπαιδευτικοί). Κάθε ομάδα γράφει από 5 ερωτήσεις για να δημιουργήσουμε ένα ερωτηματολόγιο και απευθύνεται σε διαφορετικό πληθυσμό (δείγμα πληθυσμού 25-30 ατόμων/ κατηγορία) (διαθέσιμος χρόνος 20΄)

Β) Αφού συμπληρωθούν τα ερωτηματολόγια , επεξεργαζόμαστε στατιστικά τα δεδομένα και δημιουργούμε γραφήματα (διαθέσιμος χρόνος 60΄)

Γ) Παρουσιάστε τις απαντήσεις σας στις υπόλοιπες ομάδες (διαθέσιμος χρόνος )

Δ) Συγκρίνετε τις απαντήσεις των διαφορετικών ομάδων, για την εξαγωγή των τελικών συμπερασμάτων (διαθέσιμος χρόνος 15΄)


5ο-6ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ                                                  ΡΟΛΟΙ:             
Στόχος:     
ü  Να αναφέρουν ποιοι είναι οι φυσικοί πόροι, ποια  τα περιβαλλοντικά προβλήματα και ποιες οι μορφές ενέργειας
ü  Να εξασκηθούν οι μαθητές στη δημιουργία και την επεξεργασία  βίντεο και φωτογραφίας.
ü  Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να συλλέξουν  δεδομένα και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της
έρευνας τους.
ü  Να παράγουν ένα μουσικό έργο το οποίο θα επιλέξουν.

Α) Αφού επεξεργαστείτε το υλικό που συγκέντρωσε ο καθένας σας , δημιουργείστε μια συνοπτική αναφορά στο θέμα που έχει αναλάβει η ομάδα σας (μέχρι 10 σελίδες συνολικά)

Θα αναλύσετε τις βασικές έννοιες, θα συγκεντρώσετε στατιστικά δεδομένα από υπάρχουσες  έρευνες, θα κάνετε σύγκριση  με δεδομένα  άλλων χωρών και θα αναφέρετε τι ίσχυε στο παρελθόν και τι περιμένουμε να συμβεί στο μέλλον (διαθέσιμος χρόνος 30΄)

Β) Επιλέγουμε τραγούδια που θα χρησιμοποιήσουμε για μουσική επένδυση του βίντεο μας . Εξετάζουμε τη δυνατότητα της απόδοσης από τα μέλη της ομάδας μας (διαθέσιμος χρόνος 10΄-30΄)

Γ) Δημιουργούμε ολιγόλεπτα ενημερωτικά βίντεο αξιοποιώντας το υλικό που συγκεντρώσαμε (διαθέσιμος χρόνος 60΄)

Δ) Παρουσιάστε το φυλλάδιο σας και το  βίντεο σας στις υπόλοιπες ομάδες (διαθέσιμος χρόνος )


4o ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ                                                                           ΡΟΛΟΙ:                    
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ 
Στόχος:
ü  Να μάθουν να συντάσσουν εννοιολογικούς χάρτες και να δημιουργούν αφίσες.
ü  Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική, το κολάζ, τις μεικτές τεχνικές ή τις Τ.Π.Ε.
ü   Να ασκηθούν στην αυτενέργεια και στη συλλογική εργασία. 

Α) Κατασκευάστε τον εννοιολογικό χάρτη των : «ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ» χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα freemind ή δημιουργώντας μια αφίσα, εστιάζοντας στο υποθέμα που έχει αναλάβει η ομάδα σας (διαθέσιμος χρόνος 60΄)
Β) Παρουσιάστε το χάρτη σας στις υπόλοιπες ομάδες (διαθέσιμος χρόνος 3΄)  


3o ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
(ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ)
Στόχος:    
ü  Να εξασκηθούν οι μαθητές στη δημιουργία  ενός συνεργατικού wiki
ü  Να ενημερωθούν για τους φυσικούς πόρους, τα περιβαλλοντικά προβλήματα, τις μορφές ενέργειας
ü  Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να συλλέξουν  και να επεξεργαστούν δεδομένα .

Αρχικά όλα τα μέλη της κάθε ομάδας ,  δημιουργούν τη δική τους σελίδα στο wiki στην οποία και δίνουν το όνομα τους.
Στη συνέχεια   συλλέγουν πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό σύμφωνα με τον καταμερισμό εργασιών που έγινε στην ομάδα τους ( ανάλυση των βασικών εννοιών, συγκέντρωση στατιστικών δεδομένων από υπάρχουσες  έρευνες, σύγκριση  με δεδομένα  άλλων χωρών , αναφορά στο τι ίσχυε στο παρελθόν και στο τι περιμένουμε να συμβεί στο μέλλον)  τις οποίες  αναρτούν στην σελίδα τους μέχρι τις                                                                                               ,  με αναφορά πάντα στην βιβλιογραφία,   και τυπώνουν και με σκοπό την επεξεργασία τους για την δημιουργία του εννοιολογικού χάρτη, του θεωρητικού μέρους της εργασίας μας και του ενημερωτικού βίντεο.

 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

2ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ                                       ΡΟΛΟΙ:
Στόχος:
 ü  Να προσδιορίσουν οι μαθητές τα επιμέρους ερωτήματα.
ü  Να ορίσουν οι μαθητές κανόνες και να τους εφαρμόσουν.
ü   Να ασκηθούν στην αυτενέργεια και στη συλλογική εργασία. 

Α) Συμπληρώστε το συνημμένο  συμβόλαιο – θυρεό (διαθέσιμος χρόνος 20΄
Β) Παρουσιάστε το θυρεό σας στις υπόλοιπες ομάδες (διαθέσιμος χρόνος 3΄)



1o ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΑΡΧΙΚΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ 
Στόχος: 
ü  Να κατανοήσουν οι μαθητές τη τεχνική οργάνωσης ενός ερωτηματολογίου.
ü  Να μάθουν να χρησιμοποιούν τους πίνακες για την επεξεργασία των αποτελεσμάτων και τη σχεδίαση γραφημάτων.
ü   Να προσεγγίσουν κριτικά οι μαθητές την ανάγκη της ορθολογιστικής χρήσης των φυσικών πόρων.
ü  Να γνωριστούμε μεταξύ μας.
Α)Συμπληρώστε το ακόλουθο ερωτηματολόγιο (διαθέσιμος χρόνος )
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ : 

  1. Ποιος από τους παρακάτω πιστεύετε ότι είναι ανθρώπινος πόρος (δηλαδή προέρχεται από τον άνθρωπο και όχι από τη φύση):  
α) νερό
β) μηχανήματα
γ) ήλιος
δ) πετρέλαιο

  1. Για ποια από τις παρακάτω χρήσεις πιστεύετε ότι απαιτείται μεγαλύτερη ποσότητα νερού ;
α) άρδευση
β) βιομηχανία
γ) αστική – οικιακή χρήση

3.   Ποιος από τα παρακάτω θεωρείτε πιο σημαντικό περιβαλλοντικό πρόβλημα:
α) φαινόμενο του θερμοκηπίου
 β) όξινη βροχή
γ) τρύπα του όζοντος
δ) όλα τα παραπάνω

4. Κατά τη διάρκεια της  εργασίας θα προτιμούσα να ασχοληθώ περισσότερο
α) με τη συγγραφή κειμένου
β) με την επεξεργασία των αποτελεσμάτων
γ) με  δημιουργία βίντεο
δ) με τη δημιουργία παρουσιάσεων
 5.  Θα με ενδιέφερε περισσότερο ο τομέας
α) η σχέση μας με τη γη (περιβαλλοντικά προβλήματα)
β) χλωρίδα και πανίδα
γ) εδαφικοί πόροι
δ) υδατικοί πόροι
ε) δασικοί πόροι
στ) μορφές ενέργειας


Β)Χρησιμοποιείστε το για να παρουσιαστείτε στην ομάδα (διαθέσιμος χρόνος )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου